16e Jaargang 2007
![]() |
2007 nummer 1 NIOC-special Redactioneel NIOC 2007: het perspectief op lange termijn Artikelen Programmeerplagiaatdetectie met Marble Inzicht in wat ons verbindt Systeem voor bedrijfsvoering: integratie van informatie-,
organisatie- en kennissystemen Paletbijdragen ICT Fast Lane: een uitdagend studietraject voor ambitieuze
ict-leerlingen Ambachtelijk modelleren met goed gereedschap Een gezamenlijke opleiding met een universiteit in India:
overeenkomsten en verschillen Getest in de praktijk! De leer- en carrièrelijn
Test Engineering Ict-architectuur? Hoe maak je dat concreet? Met ArchiMate! Nieuws van i&i De Vereniging i&i in 2006 Van de leestafel |
|
|
![]() |
2007 nummer 2 Redactioneel De dynamiek van het ict-onderwijs Artikel Nieuw ict-onderwijs volgens een oud ideaal Paletbijdragen ICT4Kids in Afrika Opleidingscompetenties versus een body of knowledge: synthese
via een model voor metadatering Meer samen werkend leren in Afrika Acht jaar CODI: van omscholen naar opleiden Informatiesystemen in Libië NIOC Bericht Samenwerken aan informatica voor de tweede fase Van de leestafel |
|
|
![]() |
2007 nummer 3 Redactioneel Grote ict-projecten versus kleine Artikel Niveaubepaling van competenties bij ict-opleidingen: de
‘Haagse’ aanpak Le Penseur Opleiden voor beroepen is not ISI Paletbijdragen Een lesidee voor het vo rond internetbankieren: een case
study in security Ontwikkelingen in de lerarenopleiding informatica Tussen sturing en anarchie Robots en rijst, software en sushi Van informatie- en procesmodellering naar applicatiegeneratie Unieke samenwerking mbo-ict en Stichting Praktijkleren Nieuws van i&i I-score |
|
|
![]() |
2007 nummer 4 Redactioneel Diversiteit is noodzaak Artikel Niveaubepaling van competenties bij ict-opleidingen: toepassing
op de Bachelor of ICT Le Penseur J'accuse...! Paletbijdragen Profielwerkstuk en eindopdracht informatica: vrouwen en
bèta Meisjes en ict in het onderwijs Ambities en ambities in het ict-onderwijs Healthcare Technology: een ict-snijvlakminor op Windesheim Onderzoek bij de lerarenopleiding informatica DIG-E-VENT: een innovatief en creatief evenement over
ict Paradoxen in de ict: van mooi ideaal naar lelijke taal Highlights uit Ict-STER Berichten Derde en laatste subsidieronde Stichting TQ-NL Van de leestafel |